Flowgres wersja 2.9.4
ID # 1668
Zastosowanie
Wprowadzony graficzny widok zapewnia menadżerom projektów i zasobów kluczowe narzędzie do planowania. Umożliwia efektywne zarządzanie czasem zespołu, rezerwowanie użytkowników na konkretne projekty oraz natychmiastowy wgląd w tygodniowe obłożenie każdego członka zespołu, co optymalizuje przydział zadań.
Opis
Dodano zupełnie nowy, graficzny widok o nazwie Alokacja Projektu (Project Allocation), który dostępny jest z poziomu zakładki Globalnego Gantta (Global Gantt). Jest on prezentowany w formie harmonogramu, w którym oś pozioma oznacza czas (tygodnie), a pionowa – użytkowników.
Nad harmonogramem dostępne są przyciski, które pozwalają na sprecyzowanie, jakie informacje mają być wyświetlane.
Widok ten pozwala na rezerwowanie użytkowników na określony czas i projekt. Aby dokonać rezerwacji, wystarczy kliknąć “+”, który otwiera dedykowany formularz.
Dodana rezerwacja jest widoczna na wykresie w postaci kolorowej linii. Po najechaniu na nią widoczna jest informacja o projekcie, którego dotyczy ta rezerwacja.
W postaci kafelków prezentowane jest procentowe wykorzystanie dostępnego czasu pracy. Wyświetlane obłożenie jest obliczane automatycznie na podstawie dwóch kluczowych kryteriów:
- przewidzianego czasu na realizację (Est. Time),
- data rozpoczęcia oraz zakończenia (Start Date/Due Date).
System rozkłada szacowany czas na okres trwania zadania i porównuje go z dostępnym czasem pracy użytkownika w danym tygodniu. Jeśli obciążenie użytkownika w danym tygodniu przekroczy 100%, system automatycznie wyświetla czerwoną kreskę nad kafelkiem, stanowiącą wizualny alert o przeciążeniu zasobu.
Kliknięcie w kafelek wyświetla listę zadań przypisanych użytkownikowi w tym okresie. Lista zawiera kluczowe dane, takie jak numer projektu, tytuł zadania, status, daty oraz szacowany i spędzony czas.
Dostęp do widoku Alokacji Projektu jest regulowany przez poniższe uprawnienie systemowe:
Korzyści
Lepsze śledzenie aktywności:
Filtr USER TO ACT umożliwia szybkie zidentyfikowanie zadań, w których uczestniczą konkretni członkowie zespołu, co ułatwia nadzór nad realizacją zadań.
Zwiększona przejrzystość pracy:
Dzięki filtrom EMPTY ITEMS i CLOSED ITEMS można łatwo odnaleźć zadania bez aktywnych itemów lub z zamkniętymi itemami, co wspiera efektywne zarządzanie zadaniami i priorytetyzację działań
Poprawa efektywności
Filtry pozwalają na szybkie wyszukiwanie zadań spełniających określone kryteria, co przyspiesza proces przeglądania i realizacji zadań.













